RED FACTiON: GUERiLLA

Posted by Özkan | Posted in , , , , , , , , ,


Red Faction: Guerilla İnceleme

İnsan oğlunun en büyük hayallerinden birisi olan başka bir gezegen de hayat kurma, Red Faction Guerilla oyununun konusunu oluşturuyor. 2200’lü yıllarda dünyadaki tüm rezervleri, kaynakları tüketen insanlar yeni kaynak arayışı içerisinde Mars’a yöneliyorlar. Orada yeni bir hayat oluşturan insanların sonradan farkına vardıkları bir gerçek ortaya çıkıyor: Kölelik. Marsa çalışmak için giden insanların adeta köleleştirilmesi ve büyük bir zulüm görmesi üzerine bu duruma son vermek ve tekrardan bağımsızlıklarını kazanmak isteyen insanlar bir örgüt kuruyorlar : Red Faction. Oyun, bizim yöneteceğimiz karakter olan Alec’in kardeşini görmek için Marsa gitmesi ve kardeşinin askerler tarafından öldürülmesi sonucu Red Factiona katılmasıyla başlıyor.

red faction4
Selam Dünyalı
Alec’in kardeşinin öldürülmesinden sonra düşman askerleri, bizimde Red Factiona üye olduğumuzu düşünüp bizi selamlıyorlar ama taramalı tüfekler, son teknoloji silahlarla. Bu sırada silah arkadaşlarımız gelip bizi kurtarıyorlar ve bizde artık resmen Red Faction’ın bir üyesi oluyoruz. Bu andan itibaren amacımız Mars’taki komplodör uşaklarla :) :) , yani Marsta insanlara zulüm edenlerle savaşmak ve insanları kurtarmak. Bu amaç doğrultusunda görevler alıp yerine getirmeye çalışıyoruz. Bakalım ne kadar başarılı olacağız?


red faction guerilla2
Yıkım Başlasın
Oyuna ilk başladığımızda elimizde bir balyoz bulunuyor. Bir balyozla ne yapabiliriz ki demeyin. Bu balyoz sizin bildiklerinize hiç benzemiyor. Vurduğumuz her yeri, her objeyi tuzla buza çeviriyor. Bunda iki sebep olabilir ya gerçekten bize bahşedilen balyoz çok özel üretim süper sonik bir balyoz ya da Marsta kaçak yapılaşma sonucu çürük binalar mevcut :) . Neyse sonuç olarak oyundaki ilk izlenimim çok olumlu oldu. Çünkü yıllardır vurduğumda çoğu zaman hiçbir hasar almayan yada onlarca bombaya, kurşuna, darbeye karşı sadece birkaç çizik alan objelerin bulunduğu oyunlardan çok sıkılmıştım. Red Faction Guerillada ise gördüğümüz her objeyi paramparça edebiliyoruz. Üstelik bunu yaparken de yıktığımız şeyin üstümüze devrilmesi, altında kalıp ölmemiz yada yaralanmamız gibi çok enteresan özellikler mevcut.


red faction guerilla5
Kahretsin Pusuya Düştüm
Oyunda ilk görevimi aldım ve uygulamak için görevin olduğu yere gittim. Orada bana söylenen binayı yıktım ve gelen 4 askerle çatıştım ve onları öldürdüm. O an hissettim ki enteresan bir şekilde bu çatışma çok hoşuma gitti ama ilk anda neden bu kadar beğendiğimi anlayamadım. Ama o anda damarlarım da ki yeniçeri kanının deli gibi aktığını hissettim ve Allah Allah nidalarıyla düşmanın orta seviyedeki kampına saldırıya geçtim :) . Buradaki ilk binayı yıktığımda bu kampı gözümde fazla abarttığımı zannettim ama yanılmışım. Bu kadar kolay mıydı derken bir anda kampın önünün oluk oluk askerle dolduğunu, tankların kampın önünü kapadığını gördüm. Usul usul kampın içine doğru sızan düşman askerlerinin çevremi sardığını fark ettiğimde, kendimi gerçek bir pusunun içinde gibi hissettim. Askerlerin yapay zekalarının son derece iyi olması bana bu hissi yaşatan en önemli şeylerden biriydi.

red faction guerilla3
Olamaz Bir Bu Eksikti
İşte oyunu oynarken bol bol yaşadığım o pusu anlarında yine bol bol kullandığım sözlerden biriside buydu. Çünkü tam askerler saklanarak, kurnazca onlarcası birden üstüme gelirken kurşunumun bitmesi herhalde bir gerillanın başına gelebilecek en kötü şey. Oyunda böle anlarda çoğu zaman kendimi okadar kaptırdım ki, kalp atışlarımın hızlandığını hissettim. Bana abartma, o kadar da değildir diyebilirsiniz ama benim için oyun oynamak bir zevk, bir tutku. Gece herkes yatmışken bilgisayarı açıp o sihirli aleme dalmak, kendimi oynadığım karakterle özdeşleştirmek inanılmaz bir keyif. Eminim benim gibi olan arkadaşlarım şu anda benim neyi kastettiğimi çok iyi anlamıştır. Tabi ki oyunun oyun olduğunu bilmek gerekir ama bu oyundan maksimum keyif almamızı engellememeli. Peki ama etrafta kurşun mu yok neden bunu dert ediyorsun diyebilirsiniz. Bu oyunda da her oyunda olduğu gibi yine öldürülen düşman askerlerinin kurşunlarını alabiliyoruz. Ama ardı arkası kesilmeyen askerler yüzünden bu çok kolay olmuyor. Kurşun bulma belasına oyunda kaç kere askerler tarafından çevrilip kalbura çevrildiğimi sayamadım bile :) .

red faction guerilla4
Güç Böyle Bir şey Olmalı
Oyunun en güzel yanlarından bir tanesi çevre etkileşiminin üst düzeyde olması. Her hangi biryerde sıkışıp kalmanız söz konusu değil çünkü o müthiş balyozumuzla yıkamayacağımız, tuzla buz edemeyeceğimiz bir şey yok. Çevredeki duvarları yıkabilir, kanalizasyon borularını parçalayabilir, gördüğümüz varilleri tutup çevreye fırlatabilirsiniz. 4 adet olan silah slotumuzda ki silahları ilerleyen bölümlerde değiştirebilir, geliştirebiliriz. Oyunun güzel yanlarından bir taneside araçları kullanabiliyor olmamız. Oyunda pır pır diye tarif edilen araçlardan tutunda tanklara kadar her tür aracı kullanabiliyoruz. Üstelik bu araçlarında GTA oyunlarında ki gibi belli bir dayanıklılığı sahip. Herhangi bir yere çarptığımızda zarar gören araçlar bir süre sonra patlıyor ve yanmaya başlıyor. Buda oyunu keyifli yapan yönlerden birisi olmuş. Gel gelelim bir zamandan sonra oyunu bir oyunsever olarak oynamayı bırakıp inceleme yapacak bir yazar gözüyle oynamaya başladım. Tabi bu andan itibarende oyunun eksik yönlerini görmeye başladım. Öncelikle oyunun çok geniş bir haritaya sahip olduğunu söylemek pek mümkün değil. Mars’a tıkalı kalmış durumdayız :) . Tabi Mars büyük bir gezegen ama biz alışmışız dünyaya Mars bize dar geliyor :) . İkinci olarak yerçekiminin etkisinin azaltıldığı gösterilmeye çalışılmış ancak özellikle atlayışlarda dikkat edecek olursak bazen ani düşüşler yaşabiliyoruz. Bunun yanında yer çekiminin azlığını havaya atladığımızda çok yavaş hareket etmek olarak uygulanmış, oysaki zıplayış mesafelerin daha uzun olması gerekirdi. Oyun da ki bir başka hata ise vurulan ve ölen düşman askerlerinin yerde titremesi. Bazen bu titreme öyle bir hal alıyor ki askerlerin kol-bacak-kafaları oynuyor. Oyunda atlayışlarda sıkıntılar çektiğimizi söylemiştim. Buna bir başka örnekte bazen yarım metrelik yatay bir alana bile atlamakta zorlanıyoruz yada atladığımızda kayıp aynı yere geri dönüyoruz. Bir başka beğenmediğim yönüyse oyunun ara videoları, bu oyundan önce oynadığım Wolverine, Batman Arkham Asylum gibi oyunların ara videolarıyla kıyaslayınca çok sönük ve heyecansız kalıyor. Hoş bizde Marsta nasıl bir atraksyon arıyorsak artık :)

red faction guerilla6
Ve Grafikler
Oyunun grafikleri üst düzey de olmuş diyemeyeceğim ama çokda kötü olmuş sayılmaz. Oyundaki karakterlerin görüntüsü makul seviyede, çevre grafikleri da yine iyi kabul edebileceğimiz grafiklerden. Bunun yanında binaların yıkılması sırasında ki görseller çok kuvvetli olmasa da yıkılan binaların çıkardığı toz bulutunun yarattığı gerçeklik hissi bu noksanlığı görmezden gelmemizi sağlayabilir. Gel gör ki oyundaki ses grafikleri benim kanaatimce görsel grafiklerden daha iyi olmuş. Çatışma anındaki sesler, darbelerde oluşan sesler bende olumlu düşünceler bırakan şeylerden oldu. Toparlayacak olursak grafikleriyle ön plana çıkacak bir oyun olmasa da, mevcut grafikler oyunun gereksinimlerini karşılayabilecek düzeyde.

Genel Değerlendirme
Oyun oynamayı seven arkadaşlarımızın çok büyük bir zevk, keyif alarak oynayabilecekleri bir oyun olmuş. Zaman zaman zorlansam da, oyundan aldığım keyif oyun boyunca maksimum düzeydeydi. Tabiki oyunun eksikleri, noksanları mevcut ama oyunun güzel taraflarıda azımsanmayacak kadar fazla. Belki bu oyunu kesinlikle oynayıp bitirmelisiniz diyemeyeceğim ama en azından böyle bir oyunu oynamanız gerektiğini söyleyebilirim. İxir oyun olarak bir incelemeyi daha sizlerle paylaştık. Umarım oyun tercihlerinizde ufakda olsa bir katkımız olmuştur. Hoşçakalın, bizimle kalın :)

UTP
Genel : 88
Grafikler : 84
Ses : 85
Eğlence : 88
Alintidir..ixiroyun.com

NEED FOR SEED SHiFT

Posted by Özkan | Posted in , , , , , , , , , ,





Need for Speed Shift İncelemesi

Need for Speed ! Bir zamana damgası vurmuş, bilgisayar oyunları arasında efsaneleşmiş bir oyun serisi. Tabi ki bu serinin altın oyunu Need for Speed: Underground 2. Çoğumuz şimdi bile ne unutulmaz oyundu ama diye iç geçiriyoruz. Bu oyununun arkasından çok NFS oyunu çıkartıldı ama oyun severler için sonuç hezimetten öte gitmedi. Her yeni NFS oyunu geçmişin hatrına alındı ve her yeni oyun NFS’ye duyulan saygıyı biraz daha azalttı. EA Games de bunun farkında. Bu sebeple her yeni NFS oyununu biraz daha başarılı yapmak ve oyun severlerin eski tepkisini yeniden yakalamak amacındalar. Bu amaç doğrultusunda da çok reklamı yapılan, çok iddaalı olan Need for Speed: Shift’i piyasaya sürdüler. Şimdi bu oyuna bakalım.

need for speed shift 0
Bir Kırmızı, İki Kırmızı, Üç Kırmızı, Gazlaaa
Oyuna ilk başladığımızda şunu görüyoruz. Oyun buram buram; Nascar, Grid kokuyor. O sokak yarışlarından, doğal şehir trafiğinden, her an çarpıp altımıza alabileceğimiz insanların bulunduğu ortamlardan artık tamamen vazgeçilmiş ve oyun araba yarış pistlerine yönelmiş. EA Games bu tutumuyla Need for Speed oyun serisinin imajını da tamamen değiştirmiş. Kim bilir belki bu NASCAR oyun serisinin sonlandırılmasıyla alakalıdır. NFS, NASCAR’ın bayrağını devralmış olabilir. Yada EA Games bu yarış türünün daha popüler olacağını düşünmüş olacak ki bu şekilde bir dönüş gerçekleşti. Need for Speed: Shift oyunu tüm bu olumlu ve olumsuz eleştiriler arasında piyasaya sürüldü.

need for speed shift 6
Yarış Keyfi İçin…
Oyunun popülerliğinin günden güne düştüğünü ve EA’in bunu engellemek için oyunu yenilikler kattığını söylemiştik. İşte bu yeniliklerden ilki ve belkide en güzeli “kokpit sürüş modu”. Bu mod daha önceden de bir çok oyun ve seride denenmişti ama belirtmeliyim ki ilk defa bu kadar iyi olanına şahit oldum. Bir kere direksiyon havada kendiliğinden ahenkle dans etmiyor. O direksiyonu tutmuş ve komutlarımızla birebir orantılı olarak direksiyona yön veren elleri görebiliyoruz. Bunun yanında kendimizi gerçek bir araba yarışında gibi hissetmemizi sağlayan dikiz aynası ve sol ayna da mevcut. Sağ aynanın olmaması da son derece mantıklı ve kabul edilebilir bir şey. Gerçekten bu aynalar oyun içerisinde çok işimize yarıyor ve oyuna heyecan ve adrenalin katıyor.

need for speed shift 3
Virajlara Dikkat
Kokpit Modunu gerçekçi kılan başka bir özellik ise virajlarda ve kasislerde araç sallandıkça kokpitin içininde sallanması. Tüm göstergeler ve direksiyon her kasis ve virajda sallanarak gerçeklik hissiyatını arttırmış. Bunun yanında oyuna getirilen bir başka yenilik ise araç hasar durumu. Oyun severlerin şiddetle istediği ve eksikliği durumunda çok tepki gösterdikleri araç hasar özelliği Need For Speed Shift oyununa mükemmel olmasada güzel sayılabilecek bir şekilde aktarılmış. Artık virajları alamayıp bariyerlere çarpınca öle yola tıngır mıngır devam etmek yok. Aracınız gerçekten büyük hasarlar alıyor. Mesela kaput yamuluyor, çarpmalar devam ederse ön kaputun uçtuğunu görebiliyoruz. Bunun yanında çamurluklar yamuluyor, kapılar göçüyor daha da güzeli camlarımız çatlayabiliyor. Tüm bu hasarlar yarış sonunda aracınıza verdiğiniz özeni gözler önüne seriyor.

need for speed shift 4
Sürüş Keyfinde Çeşitlilik
Oyuna araç hasar özelliğinin getirildiğini söylemiştik. Ama açıkçası bunda yüzde yüz başarılı olmuş diyemeyeceğiz. Bunun sebebinide şu şekilde açıklayalım. Oyunda casual, normal, experienced ve pro modları mevcut. Bu modlarda değişiklik yaparak oyun içi gerek direksiyon hakimiyeti, gerek araç hakimiyeti, gerekse hasar şiddetinde değişiklikler yapılabiliyor. Casual modunda ne kadar hasar alırsanız alın hemen hemen araç sürüşünde hiçbir zorluk yada araç gücünde hiçbir düşüş olmuyor. İşte bu benim yüzde yüz başarılı diyemememin sebeplerinden bir tanesi. Bunun yanında pro modunda aldığınız hasarlar özellikle direksiyon kabiliyetinizi çok etkiliyor ama yine aracın hızını birebir etkilediğini söyleyemiyorum. Yarış bitip aracınızın o halini gördüğünüzde bu araba nasıl buraya kadar gelebilmiş diye içinizden geçirebiliyorsunuz. Fakat yinede tüm bu eksikliklere rağmen oyunun seviyelere ayrılmış olması ve hasar özelliğinin kalbur üstü bir performans göstermesi oyundaki olumlu yönlerdi.

need for speed shift 5
NFS Shift’te Yol Canavarları
Need for Speed oyununun en klasik, en özel yanlarından bir tanesidir araba modifiye özelliği. Bu özellik sayesinde en basit araçları bile birer hız canavarlarına dönüştürebilir, dış görünüşteki yeniliklerlede bunları destekleyebiliriz. Bunun yanında NFS Shift’e birde BMW 1.35İ Coupe, Lamborghini Reventon gibi yol canavarlarının eklendiğini düşünürsek araba yarışı severler için bu oyunun ne kadar eğlenceli hale geldiğini anlamış oluruz. Bu araçlarla hız yapmak, yarışlara katılmak inanılmaz bir zevk ama bu araçlara hayran olan arkadaşlarımız yarışın sonunda araçların ne hale geldiğini gördüklerinde biraz üzülebilir. O yüzden önemli olan katılmaktı yeterki arabama bişey olmasın diyorlarsa yavaş yavaş sağdan sağdan gitmelerinde fayda var :)

need for speed shift 2
Peki ya Grafikler ?
Her oyunun ve dolayısıyla her incelemenin vazgeçilmez unsuru olan grafiklere değinmek gerekirse, NFS Shit oyunu grafikler yönünden bizden geçer not almayı başardı. Gerek araç görüntü grafikleri olsun gerekse pist, tribün görüntüleri olsun yeterli seviyedeydi diye düşünüyorum. Özellikle bir şeye değinmeden geçemiycem, oyunu açtığımızda halihazırda kullandığımız arabanın menü kısmında gösterilmesi çok başarılı olmuş. İnsana ayrı bir oynama ve modifiye etme şevki katıyor. Daha sonra oyun içi hasar grafikleri ve çarpışma anlarıda başarılı olmuş. Özellikle çarpışma anında sürücünün görüş gücünü bir anlık yitirmesi ve toz bulutlarının oluşması göze hoş gelen ayrıntılardandı. Bir araba yarışı oyunu için en önemli olan şeylerden bir tanesi olan ses grafikleride oyunda geçer not alan özelliklerdendi. Ayrıca oyunda sadece kokpit modunun değil bunun yanında alıştığımız normal tepeden bakış modununda korunması güzeldi.

need for speed shift 1
NFS Shift Oyununa Genel Bakış
Need for Speed Shift oyunu benim gibi eskide kalan ve onun özlemini çeken oyun severlerin isteklerini tam karşılamayacaktır. Çünkü ben ve benim gibi arkadaşlarım halen Need for Speed 2 Underground oyununun en iyisi olduğunu düşünenleriz. Oyunun genel çizgisini bu kadar ters bir açıyla değiştirmesini bir anda kabul edemeyiz. Ama değişmeyen tek şey değişimin kendisidir felsefi görüşünü benimsemiş arkadaşlarımızın NFS serisinin son oyununu beğeneceği kanaatindeyim. Yeni araçlar, yeni pistler ve yepyeni çizgisiyle Need for Speed Shift oyunu yeniliği seven arkadaşlarımız için eğlenceli ve bir okadar da heyecan verici bir oyun olacaktır.

UTP
Genel : 85
Grafik : 85
Ses : 84
Eğlence :85


 Alintidir..ixiroyun.com

FiFA_10

Posted by Özkan | Posted in , , , , , , ,

Fifa 10 İncelemesi

Yıl 2001 zamanın furyası internet kafeler. Bende her çocuk-genç gibi internet kafelerden çıkmıyorum. Bütün harçlıklarım kafelere gidiyor. En son ailem baktı ki böyle olmayacak, gidip bana bir bilgisayar aldı. Ve bende bir heves bilgisayar oyuncusuna gidip bir oyun aldım : FIFA 2001. İlk aldığım oyundu. Bu küçük hatıramı neden sizinle paylaştığımı az çok anlamışsınızdır ama ben yinede açıklayayım. FIFA oyun serisinin geçmişi öyle bir iki yıla dayanmıyor. Belki de FIFA oyunu, oyun dünyasının en kült, en baba, en eski oyun serilerinden biridir. Bilgisayar oyun tarihine, geçmişine baktığımızda böyle aralıksız çıkışına devam edilebilmesi, beğenilsin beğenilmesin, eleştirilsin eleştirilmesin tüm olumlu olumsuz yorumlara rağmen hala her çıktığında büyük ses getirmesi gerçekten takdir edilmesi gereken bir şey. Ama şunuda belirtmeliyiz ki FIFA oyununun son iki üç oyunu, oyun severlerde büyük hayal kırıklıkları yaşattı. Serinin oyunlarının bir türlü istenilen değişimi gösterememesi, özellikle son yıllarda büyük bir rakibi haline gelen PES’in gerisinde kalması, hayranlarının git gide azalmasına neden oldu. Bu kötü gidişe dur demek isteyen EA her seferinde olduğu gibi yine bu son oyununda da çok iddaalı. Bakalım bu sefer bu amaçlarında ne derecede başarılı olabilmişler.
FIFA10 2009-10-05 20-13-21-80
Bir Uyanış mı Acaba?
Yıllardır üst üste çıkartılan ve hiçbir gelişme amacı, gayesi olmayan baştan savma yapılmış FIFA oyunlarından çok sıkılmıştık. Hep aynı hareketler, aynı çalımlar, aynı fiziksel durumlar çok bunaltmıştı bizi. Ama FIFA 10’u oynamaya başlar başlamaz bazı şeylerin değiştiğini hemen fark ediyoruz. Çalımlar gelişmiş, hareketler çoğalmış, başarılı kombinasyonlar art arda geliyor. Bunların hepsine değineceğiz ama peki noldu birden EA’e . Ne olduda yıllardır aynı hareket konfigürasyonuyla ilerleyen nasılsa satılıyor diyip her seride ısıtıp ısıtıp oyun severlerin önüne aynı oyunu koyan EA, birden bir şeyleri değiştirmeye karar verdi? Sihirli bir değnek mi değdi? Belkide böyle diyebiliriz. Ama bu sihirli değneğin adı: Pro Evulation Soccer. Playstation’da bir efsane haline gelen PES’in, PC’ye çıkmasıyla FIFA’ya çok büyük bir rakip çıkmış oldu. FIFA’da baktı ki koltuk elden gidiyor, mecburen kendisine bir çeki düzen vermek zorunda kaldı. Ve FIFA’ya yenilikler getirdi. İşte bu yenilikler, yeni oyunun artısı eksisi.
FIFA10 2009-10-05 20-33-42-86
FIFA’dan İnciler
Önceki FIFA oyunlarında iki üç oynayışta hemen fark ettiğimiz bir özellik vardı. Oyundaki tüm oyuncular birer Henry, Ronaldo, Ronaldinho gibiydiler. Daha gerçeği oyunda üç dört hareket vardı ve bütün oyuncular yıldız olsun amatör ligte oynasın hep aynı hareketleri yapıyorlardı. Tamam kimisi daha iyi kimisi daha kötü yapıyordu fakat sonuçta hareketler, çalımlar hep basmakalıptı ve çeşitliliği son derece azdı. Ama oyuna getirilen yenilikler sayesinde artık oyunda çok çeşitli sayıda çalım, hareket kombinasyonu mevcut. İşte FIFA 10 oyununun en beğendiğim yanlarından biriside bu, Yıldız oyuncu- sıradan oyuncu ayrımı son derece iyi yapılmış. Yani bir Cristiano Ronaldo ile Hakan Balta aynı değil. Pratikte ikisi de aynı hareketleri yapabilme özelliğine sahip olsa da esasen yıldız oyuncu yapabiliyor ama sıradan oyuncu bu hareketlerde başarısız kalıyor.
FIFA10 2009-10-05 20-58-11-33
Yıldız Oyuncu Farkı
Oyuna getirilen yeniliklerden bir taneside Freestyle özelliği. Futbolculara klasik çalımların yanında bir de Freestyle özelliğiyle yeteneği ve yıldızlığı doğrultusunda bahşedilmiş hareketler. Oyun içerisinde shift tuşuna basarak yapılan hareket kombinasyonu, görsel açıdan son derece keyifli sahnelere imkan veriyor. Yine yıldız oyuncuların hareket kabiliyeti çerçevesinde yapılan hareketleri her oyuncu aynı başarıda yapamıyor. Fakat yapılan hareketlere defansın müdahalesi normal topla oynama ile aynı derecede olmuş. Yani topun üzerinde dönerken topun alınma ihtimali düz koşu yaparken alınma ihtimaliyle aynı olmuş.
FIFA10 2009-10-05 21-06-07-48
Takım Halinde Hücum
Dedik ya EA’ye sihirli bir değnek deymiş diye. Yeni çıkartılan oyunda ki yenilikler bununla sınırlı değil. Yeni oyunda ki bir başka özellik atağa kalktığımız zaman “Q” tuşuna basarak yakınımızda ki takım arkadaşımızı depara kaldırarak onun önüne topu yuvarlayabiliyoruz. Bu sayede takım üzerinde ki hakimiyetimiz arttırmış oluyoruz. Adeta bir teknik direktörün saha içerisinde girmiş bir versiyonuyuz da diyebiliriz. Eski oyunlara kıyaslayabileceğimiz bir başka özellik ise top kontrolü özelliğinin çok geliştirilmiş olması. Önceki oyunlarda depara kalktığımızda topun ayaktan açılması ve kaptırılması an meselesiydi . Ama FIFA 10 oyununda hem hızlı koşmak hem de çalım atmak mümkün.
FIFA10 2009-10-05 20-23-11-00
Veee Eksiler
Her ne kadar EA yenilikçi bir politika izlemiş olsa da oyunda göze çarpan ayan beyan ortada olan bir çok hata mevcut. Bunların ilk göze çarpanı yatarak müdahalelerde ortaya çıkıyor. Zaten yıllardır FIFA oyunlarında ki yatarak müdahaleler de hep hataların olduğu dile getirilen bir gerçekti. Her yatarak müdahalede topun ayağa yapışması, faul olmaması halinde topu ya rakibin ya da müdahaleyi yapan oyuncunun kazanması çok eleştirilen bir durumdu. Bunun yanında yatan futbolcunun kendisine gelmekte zorlanması, ayağa tekrar kalkmasının biraz zaman alması yatarak müdahalenin en riskli taraflarındandı. İşte FIFA 10 oyununda bu hatalardan bir tanesi giderilmişken bir diğeri maalesef dahada fecileşerek devam etmiş durumda. Oyunda topa yatarak müdahale yapılması durumunda yapılan müdahalede ki topa yakınlık uzaklık derecesine göre topun yönü ve şiddeti değişiyor. Yani artık top futbolcuların ayağına yapışıp kalmıyor. Ama gel gelelim futbolcular yine yerden kalkarken çok zaman harcıyorlar. Bu durumda yanlış bir müdahalenin sonucunda ıska geçerseniz, yatarak müdahale yaptığınız futbolcunun, bir daha topa yetişmesi imkansız hale geliyor. Dileriz bir sonraki oyunda bu hata giderilir.
FIFA10 2009-10-05 20-13-32-52
Her Biri Guiza
Oyunda karşı karşıya gol atmanın ne kadar zor olduğunu zannedersem bundan daha iyi bir başlıkla anlatamazdım. Hoş Guizanın atamadığı goller çok zor pozisyonlar değil ama neyse. FIFA 10 oyununda karşı karşıya pozisyonlarda gol yapmak son derece zor olmuş. Her defasında ya kaleciler panter oluyor ya da futbolcular Guiza J. (Umarım Fenerbahçeli arkadaşları kızdırmamışımdır). Ama gel gör ki ceza sahası dışından vurulan şutların çoğu ya gol oluyor ya da çok tehlikeli oluyor. Hele 6 pas içinden vurulan topların çoğu gol oluyor birde vuran Cristian Ronaldo, Kaka gibi futbolcularsa gol olmaması daha az bir ihtimal olarak görülüyor. Oyunda bu özellik sebebiyle çok büyük sıkıntılar var. Düşünsenize vurduğunuz gol oluyor, her maç 7-8 gol olması içten bile değil. Bu ilk başlarda güzel gibi gözüküyor hele uzaklardan atılan jenerik goller insana keyif veriyor. Ama daha sonra ya bırak böyle de gol olur mu diyeceğinize ve oyun içerisinde en çok bu cümleyi kullanacağınıza eminim.

Bir de Kariyer Yapalım
FIFA 10 oyununda önceki oyunlarda da mevcut olan Takım Kariyer Modu ve Yeni Sayılabilecek Futbolcu kariyer modu mevcut. Maalesef üzülerek söylüyorum ki takım kariyeri modunda hiçbir değişiklik söz konusu değil. Transfer yapmak yine insanın ömründen ömür götürüyor. Tek tek oyuncu aramak adeta bir çin işkencesi ve bu işkence FIFA 10’da da sürüyor. Bunun yanında menüler yine çok zor anlaşılıyor. Oyuncu kariyer modunda ise ister varolan futbolculardan birisini seçip onun kariyerini oynayabiliriz istersekte kendi futbolcumuzu yaratabilir ve onu oynayabilriz. PES 09’da kariyer oynayan birisi olarak FIFA 10’dakini pek beğenmediğimi söyleyebilirim. Belkide bunun sebeplerinden bir tanesi FIFA’daki oyuncu kariyer moduna tamamen müdahale edebiliyor olmamızdır. Çünkü FIFA 10’da istediğimiz anda topun havadan,yerden yada ara pası olarak bize atılmasını sağlayabiliyoruz. Bende bunun ayında ki akışın bozduğunu düşünüyorum. Tabi zevkler ve renkler tartışılmaz.
FIFA10 2009-10-05 21-04-27-63
Grafikler
Söz konusu EA olunca, FIFA 10’un grafiklerine kötü olmuş demek doğru olmaz. Genel görüntüler, grafikler güzel olmuş. Saha, tribün görüntüleri son derece renkli ve canlı olmuş. Fakat maalesef futbolcu görüntüleri içi aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Bir kere oyuncuların her biri sanki bir cin ali olmuş. Uzun İnce üflesen yıkılacak gibi olan futbolcuları ilk gördüğümde baya bir garipsedim. Ne yalan söyleyeyim çoğu futbolcunun yakından kim olduğunu çıkarmakta zorlandım. Bir başka ilginç şey ise her FIFA oyununda olan kaleci kayma hatası bu oyunda da mevcut. Bunu şöyle açıklayayım; Dikkat ederseniz bazı pozisyonlarda özellikle direk dibinde kaleci top eline alacağı zaman topla tam orantılı biçimde buluşamazsa top doğru kayıyor. Buda komik görüntülere sebep oluyor. Önceki oyunlarda en çok eleştirilen ve son zamanlarda EA’in önem verdiği hakemler ise bu oyunda daha bir gelişerek sahada ki yerlerini almış. Yan hakemlerin görünüşündeki şıklık bakımında EA’in hakkını teslim etmek lazım. Özellikle futbolcu değişim esnasında ki ara video görüntüleri son derece hoş olmuş. Ses grafikleride son derece kaliteli. Oyundaki gerek saha içi sesler gerekse tribün ses efektleri berrak bir ses sistemine sahip. Hatta Türk takımlarının maçlarında sarı-lacivert seslerini duymak bile mümkün.
         FIFA10 2009-10-05 20-13-22-49
                        Genel Yorum
Son yıllarda ilk defa FIFA oyunu bende olumlu bir izlenim bıraktı. İlk defa bir sonraki oyunu hüsranla değil umutla bekleyeceğim diyebilirim. Her ne kadar uzaktan şutların çoğunun gol olması oyunun zevkine gölge düşürüyor, karşı karşıya gol atamamak saç baş yolduruyorsa da yinede ilk defa bir FIFA oyununda ilk yüklediğimde üst üste 4 maç yaptım. Buda oyunda bir şeylerin en azından benim için bir şeylerin değiştiğini gösteriyor. Benim fikrim FIFA 10, serinin bundan önceki oyunları gibi kurulup hemen ardından kaldırılacak bir oyun olmamış. Belki her dakika oynanacak, bağımlılık yapacak kadar güzel değil ama rahatça bilgisayarınızda durabilecek ve can sıkıntısı hallerinde kardeşiniz ve ya bir arkadaşınızla oynayabileceğiniz bir oyun olduğunu söyleyebilirim.
Genel : 87
Grafik : 89
Ses : 88
Eğlence : 85
Alintidir..

RESiDENT EViL -5 iNCELEME

Posted by Özkan | Posted in , , , , , , , , ,

Resident Evil 5 İnceleme


Bir çok oyuncunun belkide çıkmasını beklediği tek oyun olan, kendisine has konusu, oynanış biçimi ve bitmek bilmeyen heyecanıyla Resident Evil serisinin son halkası olan Resident Evil 5 çıktı. Oyunun konusu artık oyuncular tarafından okadar iyi biliniyor ki burada konuyu tekrar tekrar anlatmaya gerek görmüyorum. Kısaca bir T-Virüsü ve birde bu virüsün insanları birer akıllı, ölüm makinesi zombilere çevirdiğini söyleyelim sanırım yeter. Bundan çok, oyunun önceki halkası olan Resident Evil 4’ten farkı var mı, yenilikler – artılar – eksiler nedir,heyecan faktörü yine mevcut mu bir an önce bunlara geçsek sanırım daha iyi yapmış olacağız.
resident evil 5-2
Böyle Ortağa Can Kurban
Oyuna başlamadan yeni oyunun konusunu okudum. Afrikaya git orada birşeyleri araştır falan filan. Kendi kendime dedimki her şey iyi hoşda bu yapımcılar, Afrikanın sıcağında, çöllerinde bu Allahın garip kulu Chris Redfield bir başına napar neder, canı sıkılır mı, her tarafta zombi adam bir insan suretine muhtaç kalmaz mı diye hiç düşünmezler mi dedim. Ama oyuna girdiğimde gördüm ki düşünmüşler ve bize bir ortak vermişler. Ortak ama ne ortak. İnanın Sheva Alamora adındaki bu hatun ortağımı bu kadar çok sevmemin esmer olsun çamurdan olsun felsefesiyle hiçbir alakası yok :) . Yada tamamen o yüzden değil :) . Ama şunu itiraf edeyim ki her ne kadar ortağımı ilk gördüğümde hemen kanım kaynamış olsa da aklımın bir köşesinde zombiler yetmezmiş gibi birde bunu koruyacağım düşüncesi geldi yerleşti. Fakat daha oyunun en başından itibaren gördüm ki gerçek hiçde benim düşündüğüm gibi değil.
resident evil 5-3
Yetiş Sheva!
Resident Evil 5 yapımcılarını gerçekten tebrik etmek lazım. Çünkü ilk defa bir oyunda ortağını koruma derdi ortadan kalkmış. Bunun yanında çoğu kez ortağımız bizi üzerimize atlayan örümceklerden, onlarca zombiden ve ölüm anında son nefesimizi vermekten gelip kurtarıyor. Etraftaki varilleri parçalayıp bonusları topluyor. Bunun yanında çokda paylaşımcı bir arkadaşımız :) İki tane mermisi olsa bir tanesini bize veriyor :) . Tek dezavantajı oda bizim elimize bakıyor. Yani onada silahları biz alıp veriyoruz ama, zaten kendi parasının çok daha fazlasını oyun içinde kazanıyor :) . Ortağımızın diğer ortaklardan gerçekten farklı olduğunu son bir detayla noktalayalım, Resident Evil 5’de ortağımıza silahımızı doğrulttuğumuzda adeta kaçacak delik arıyor :) . Kısacası ilk defa bu oyun sayesinde kendisine yeten ve benide koruyan bir ortağım oldu :)
resident evil 5-5
4’ten 5’e Ne Değişti
Resident Evil 5’in öyle bir özellik var ki bu onu serideki diğer bütün oyunlardan farklı kılıyor. Evet o özellik Resident Evil ‘te artık mouse’de devrede. Serinin diğer oyunlarında mouse’yi yön vermek amacıyla kullanamıyorduk ama son oyunda bu özellik mevcut. Benim yorumumu soracak olursanız bu özellik bende olumlu bir izlenim bıraktı. Bunun yanında önceki oyunda bulunan çantamızda değişiklik yapma özelliği kaldırılmış. Şarjör bitiminde yine otomatik değişim yapılmıyor. Ve artık sadece Resident Evil 5‘e odaklanalım.
resident evil 5-7
Heyecan Fırtınası
Oyunu genel olarak bu sözlerle değerlendirebilirim. Daha ilk dakikada başlayan adrenalin bombardımanı bir iki bilmece bölümü dışında hiç hız kesmeden devam ediyor. Öyleki oyunda zombiler bizi bir an bile yalnız bırakmıyorlar. Akın akın üzerimize gelen zombileri adeta mermi manyağı yapmak iyi güzelde birde yönettiğimiz karakter aldığı komutlarda koşmayı bırakmasa çok daha iyi olacaktı. İşte oyunda en çok canımı sıkan şeylerden bir tanesi bu. Düşünsenize ardınızda onlarca zombi ve siz kurşun yağdırarak onlardan kaçıyorsunuz. O anda şarjör boşalıyor ve doldurmanız gerekiyor fakat gelin görün ki, onlarca metrelik yerlerden atlayıp zıplayan, bir çok çeşitte silahı kullanabilen, sniper,pompalı tüfek, uzi gibi silahları zorlanmadan kullanan Chris, hareket halindeyken bir şarjörü değiştiremiyor. Hadi neyse buda oyundaki adrenalini artıyor diyelim. Gerçekten zombilerin hepsinin birden siz şarjörü değiştirmek için durduğunuzda üstünüze atlaması biri mızrağı sokarken diğerinin karnımızı deşmesi çok atraksyonel oluyor :)
resident evil 5-1
Testere Resident Evil 5′te
Oyunda aklıma en çok kazınan şeylerden bir tanesi elinde elektrikli bir testere kapmış manyak bir zombinin beni kovalaması. Onu ilk öldürdüğümde nereden bileyim adamın bize taktığını ve ilerleyen bölümlerde sürekli karşımıza çıkacağını. Ama sonlara doğru artık karşısındaki Chris’in o ilk başlardaki ezik Chris olmadığını anladı. Çünkü ilerleyen bölümlerde tahrip gücü çok yüksek silahlara sahip oluyoruz. Bunun yanında bu tarz oyunlarda en sevdiğim etkinlik olan silah upgrade imkanı çok hoşuma gitti. Hoşlandığınız silahınızı kendinize has yapabilir onu geliştirebilirsiniz.
resident evil 5-8
Sürekli Heyecana Vurulan Darbeler
Oyunun genelinde büyük bir heyecan olduğunu, bununda Resident Evil 5’e ayrı bir hava kattığını söylemiştik. Ama böyle oyunlarda, oyun yapımcıları oyuna birkaç saçmalık dahil etmeseler herhalde rahat edemeyecekler. Bir tanesini zaten söylemiştim. Koşarken değiştirilemeyen şarjör. Diğerini şöyle anlatayım. Biraz önce bahsettiğim elektrikli testereyi eline kapmış olan zombi tarafından kovalanıyorum. Bir binanın üst katında beni sıkıştırdı. Neyseki balkona kaçtım ve balkındaki bir boşluktan aşağıya atlamak için hareketlendim o anda bu saçmalığı fark ettim : “F” işareti çıkmadı. İki adım yana kayayımda F çıksın diye uğraşırken bizim racon kestiğimiz zombi geldi kafamızı kesti. Böyle gerilim dolu, her an kovalamacanın yaşandığı bir oyunda 20 santimlik bir yerden bile otomatik atlayamamanın mantığını ben anlayamadım. Hadi yüksek yerlerden yada karşıdan karşıya atlarken bunu anlayabiliyorum ama çıktığımız bir kutunun üzerinden atlarkende bunu yapmayın ya.
resident evil 5-4
Oyun Grafikleri
Resident Evil 5 grafikleri son derce güzel. Gerek çevre görüntüleri olsun, gerek karakter görüntüleri olsun son derece güzel olmuş. Fakat patlama ve ölüm sahnelerinin Resident Evil 4 ile aynı olduğu gözümüzden kaçmadı. Bunun yanı sıra oyundaki bonus hayvanlarda çok etkileyiciydi. Örneği kümeslerde bulunan tavuklar, varillerden çıkan yılanlar ve gölde bulunan timsahlar oyuna renk katmış. Ama timsahlara özel bir parantez açmak istiyorum. Çünkü onlar bizi oyunda tek bir darbede öldürebilen ender canlılardan. Oyundaki ses grafikleride son derece başarılı olmuş. Patlama sahneleri ve çatışma anlarında ki sesler son derece inandırıcı olan seslerden.
resident evil 5-6
Genel Yorumlar
Resident Evil 5 oyunu gerek çatışma sahneleri, gerek silah çeşitliliği gerekse ortağımızla girdiğimiz büyük maceralar açısından olsun son derece keyifli bir oyun olmuş. İncelememizde zaman zaman saydığımız eksiklikler bu serüveni birazcık baltalasa da yinede Resident Evil 5 hafta sonu tatillerimizi değerlendirmek için güzel bir seçenek olarak aklımızda bulunması gereken bir oyun.
UTP

Genel : 91
Grafik :90
Ses :90
Eğlence :93